Bonjour,
je suis débutant et j'ai un problème avec un formulaire de contact. Celui ci est bien envoyé mais l'email reçu est vide.
Voici mon code html :
<section id="contact" class="element element-spacing3">
<div class="container">
<div class="row">
<div class="col-md-12">
<h3 class="section-title">Me contacter</h3>
</div>
</div>
<div class="row">
<div class="col-md-8 col-md-offset-2">
<form action="../php/mail.php" method='post'>
<fieldset class="form-group">
<label for="to">Nom</label>
<input id="name" name="name" type="text" placeholder="Name" required>
</fieldset>
<fieldset class="form-group">
<label for="email">Email</label>
<input id="email" name="email" type="email" placeholder="Email" required>
</fieldset>
<fieldset class="form-group">
<label for="message">Message</label>
<textarea id="message" name="message" placeholder="Message" required></textarea>
</fieldset>
<fieldset class="form-group">
<input class="btn" type="submit" value="envoyer">
</fieldset>
</form>
</div>
</div>
</div>
</section>
et le code Php :
<?php
/**
* Email options
*
* to: email address where the message will be sent (receiver)
* from: email address from which the message will appear to be sent (sender)
* subject: a short summary of the email content
* headers: extra information for email clients
*/
$to = "[email protected]";
$from = "[email protected]";
$subject = "Message depuis le site velluti.fr";
$headers = 'From: ' . $from . "\r\n" .
'Reply-To: ' . $from . "\r\n" .
'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
// Message that will show on the site, if the message was successfully sent
$success_message = 'Merci. Votre message a bien été envoyé. Je vous réponds dans les plus brefs délais. ';
// Set to 'true' if you want the email subject to be used from the form
$form_subject = false;
/**
* Main form code, do not edit (unless you want to change the functionality/message style)
*/
$form = explode('&', urldecode($_POST['form']));
$border = 'border: 1px solid #E1E1E1;';
$message = '<table cellspacing="0" border="0" style="' . $border . ' border-radius: 5px;"><tbody>';
$first_row = true;
foreach ($form as $value) {
$value = explode('=', $value);
if( $form_subject == true && $value[0] == 'subject' ) {
$subject = $value[1];
continue;
}
if ( $first_row ) {
$message .= '<tr><th style="' . $border . ' border-style: none solid none none; padding: 12px; text-align:left; color: #222;">' . $value[0] . ':</th><td style="' . $border . ' border-style: none; padding: 12px; color: #777">' . $value[1] . '</td></tr>';
$first_row = false;
} else {
$message .= '<tr><th style="' . $border . ' border-style: solid solid none none; padding: 12px; text-align:left; color: #222;">' . $value[0] . ':</th><td style="' . $border . ' border-style: solid none none none; padding: 12px; color: #777">' . $value[1] . '</td></tr>';
}
}
$message .= '</tbody></table>';
mail($to, $subject, $message, $headers);
echo $success_message;
?>
Par avance merci pour votre aide.

Bonjour,
je suis débutant et j'ai un problème avec un formulaire de contact. Celui ci est bien envoyé mais l'email reçu est vide.
Voici mon code html :
[html]<section id="contact" class="element element-spacing3">
<div class="container">
<div class="row">
<div class="col-md-12">
<h3 class="section-title">Me contacter</h3>
</div>
</div>
<div class="row">
<div class="col-md-8 col-md-offset-2">
<form action="../php/mail.php" method='post'>
<fieldset class="form-group">
<label for="to">Nom</label>
<input id="name" name="name" type="text" placeholder="Name" required>
</fieldset>
<fieldset class="form-group">
<label for="email">Email</label>
<input id="email" name="email" type="email" placeholder="Email" required>
</fieldset>
<fieldset class="form-group">
<label for="message">Message</label>
<textarea id="message" name="message" placeholder="Message" required></textarea>
</fieldset>
<fieldset class="form-group">
<input class="btn" type="submit" value="envoyer">
</fieldset>
</form>
</div>
</div>
</div>
</section>
[/html]
et le code Php :
[php]<?php
/**
* Email options
*
* to: email address where the message will be sent (receiver)
* from: email address from which the message will appear to be sent (sender)
* subject: a short summary of the email content
* headers: extra information for email clients
*/
$to = "
[email protected]";
$from = "
[email protected]";
$subject = "Message depuis le site velluti.fr";
$headers = 'From: ' . $from . "\r\n" .
'Reply-To: ' . $from . "\r\n" .
'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
// Message that will show on the site, if the message was successfully sent
$success_message = 'Merci. Votre message a bien été envoyé. Je vous réponds dans les plus brefs délais. ';
// Set to 'true' if you want the email subject to be used from the form
$form_subject = false;
/**
* Main form code, do not edit (unless you want to change the functionality/message style)
*/
$form = explode('&', urldecode($_POST['form']));
$border = 'border: 1px solid #E1E1E1;';
$message = '<table cellspacing="0" border="0" style="' . $border . ' border-radius: 5px;"><tbody>';
$first_row = true;
foreach ($form as $value) {
$value = explode('=', $value);
if( $form_subject == true && $value[0] == 'subject' ) {
$subject = $value[1];
continue;
}
if ( $first_row ) {
$message .= '<tr><th style="' . $border . ' border-style: none solid none none; padding: 12px; text-align:left; color: #222;">' . $value[0] . ':</th><td style="' . $border . ' border-style: none; padding: 12px; color: #777">' . $value[1] . '</td></tr>';
$first_row = false;
} else {
$message .= '<tr><th style="' . $border . ' border-style: solid solid none none; padding: 12px; text-align:left; color: #222;">' . $value[0] . ':</th><td style="' . $border . ' border-style: solid none none none; padding: 12px; color: #777">' . $value[1] . '</td></tr>';
}
}
$message .= '</tbody></table>';
mail($to, $subject, $message, $headers);
echo $success_message;
?>[/php]
Par avance merci pour votre aide. :D