http://www.tm4b.com/receiving-sms/ (tu peux la traduire avec google par exemple)Receiving SMS.
If you would also like to receive SMS, you can instruct our messaging platform to forward incoming SMS to your own servers, specified e-mail addresses or other mobile phones. You can also arrange for pre-written e-mails or SMS messages to be sent back to their senders. As such, we provide SMS as a method of two-way communication and provide the infrastructure for all types of interactive services.
oui ca ne peut pas etre le ftp , ni quelque chose qui demande des mots de passe car , j'ai juste a mettre une url , donc...c'est plutot à la page 11. je croyais que le message allait etre mi sur ton ftp mais ce n'est pas le cas, c'est plutot une requete serveur (requete http) et moi aussi j'ai eu du mal à les suivre![]()
En gros, le système t'envoit une requete HTTP POST ( donc comme si quelqu'un validait un formulaire avec la méthode post). Tu récupères la requête donnée et la parse pour récupérer les paramètres (penser à décoder la chaîne avec url_decode). Les différents paramètres sont:If the data from our requests are to be fed into a database, we recommend that your application adopts the
following sequence of events so as to ensure the response is returned in a timely manner:
i. Receive the request.
ii. Parse the request and write its data to a buffer.
iii. Respond with the HTTP 200 OK status to complete the HTTP transaction.
iv. Allow an independent process to feed data items from the buffer into the database.
La requête est composée des paramètres id, from, to, date et msg.2.3.3 Our Request
These are the parameters which your server can expect to receive within the query string of our HTTP
Request:
Parameter Description
- id The 32 character moID that we attach to each mobile originated sms that we receive.
- from The MSISDN of the mobile device from where this message was sent.
- to The MSISDN of the mobile device to which this message was sent.
- date The timestamp of the sms in the ‘YYMMDDhhmm’ format.
- msg The message body of the sms message that has been received (i.e. 160 character sms)
<?php
require ("config.php");
$db = mysql_connect("$host", "$login", "$pass");
mysql_select_db("$base",$db);
$id = $_POST['id'];
$from = $_POST['from'];
$to = $_POST['to'];
$date = $_POST['date'];
$msg = $_POST['msg'];
$query = "INSERT INTO matable_sms VALUES ('','$id','$from','$to','$date','$msg')";
$result = mysql_query($query);
mysql_close($db);
?>
mais il manque le url _decode et j'ai pas vraiment compris l'histoire des sockets, je suis chez ovh donc je pense que ca doit etre disponible, n'oublie pas que j'ai posté ce message dans le forum des débutant!!<?php
require ("config.php");
$db = mysql_connect("$host", "$login", "$pass");
mysql_select_db("$base",$db);
$id = url_decode($_POST['id']);
$from = url_decode($_POST['from']);
$to = url_decode($_POST['to']);
$date = url_decode($_POST['date']);
$msg = url_decode($_POST['msg']);
$query = "INSERT INTO matable_sms VALUES ('','$id','$from','$to','$date','$msg')";
$result = mysql_query($query);
mysql_close($db);
?>
Il va falloir que tu testes ce que ca donne. Pour cela, 2 options: